Stranger things seizoen 3 | Review

Titel: Stranger Things 3
Acteurs: Millie Bobby Brown, Finn Wolfhard, Winona Ryder etc.
Creators: Matt en Ross Duffer
Genre: Fantasy, Horror, Drama
Mijn Rating: 4/5

Over Stranger Things 3

Aan het einde van het tweede seizoen zagen we dat het monster Will volledig in zijn macht had maar dat gelukkig door de hulp van iedereen en vooral Eleven/El dat het monster Will’s lichaam verliet en vervolgens het gat tussen de twee werelden werd gedicht. Maar in seizoen drie is het inmiddels een jaar later en in die tussentijd is alles weer teruggekeerd naar het oude. Maar Dustin vangt per ongeluk een bericht van de Russen op en samen met Steve en Robin proberen ze het raadsel op te lossen. De andere kinderen in deze serie komen erachter dat er iets geks aan de hand is en al snel merken dat het monster terug is.

Trailer

Review

In tegenstelling tot de andere seizoenen heb ik dit niet gebingewatched. Maar dat maakte het allemaal niet minder spannend. Al moet ik wel zeggen dat sommige dingen nu meer voorspelbaar zijn. Het monster zoekt een host om sterker te worden en El (voorheen Eleven) gooit al haar superkrachten in de strijd. Het is ook wel heel toevallig (als je er echt over na gaat denken) dat telkens deze kinderen steeds het slachtoffer zijn en het rest van het kleine dorp in principe gewoon doorleeft? Natuurlijk komt het omdat het monster El wilt hebben, want zij heeft die superkrachten. Maar er waren meerdere kinderen zoals El.

Wat mij opviel in dit seizoen is dat er groepjes ontstonden. Dustin zoekt samen met Steve, Robin en Erica uit wat de Russen van plan zijn. Verder zoeken de rest van de kinderen uit wat er precies met Billie aan de hand is en Jim Hopper en Joyce zoeken weer wat anders uit. Uiteindelijk komen ze allen erachter dat het monster terug is en werken dan pas samen. En hoewel Robin, net zoals een paar andere acteurs, nieuw is in deze serie vind ik haar helemaal bij de rest van de cast passen. Haar rol is absoluut één van mijn favoriete in dit seizoen.

Ik kan (zonder teveel te spoilen) je wel vertellen dat er een heel dramatisch einde is. En ik ben heel erg benieuwd hoe dit verder gaat in seizoen 4. Wanneer het volgende seizoen uit komt is nog onzeker, maar de maker willen sowieso vier (en wellicht meer) seizoen maken van  deze serie. Dus hoewel Netflix nog niets officieels heeft bevestigd, kunnen we er toch vanuit gaan dat de serie gewoon weer terug komt.

Heb jij seizoen 3 van Stranger Things al gezien?

Liked it? Take a second to support thewildflowerhippie on Patreon!